Alla inlägg under augusti 2010

Av THE WALL - 29 augusti 2010 09:53


Fredagen blev en bra dag, många fina samtal och några spännande möten i nästa vecka att se fram till! Rundade av fredagen nede på Medie BAR med Christer från jobbet. Bra afterwork och stämmning, jag bailade tidigt för å möta upp med donnan. Filmkväll å mys lockade mer.


Lördagen startade med en frukost-buffé, tack för det Charlotte! Jätte mysigt.

Sen fräste jag hem till Vika Mansion å lyssnade på Lars i en halvtimme innan vi drog till gymmet.

På kvällen kom världens finaste donna upp till VM, så det var bara å slänga på mig nåt fint, finare finast. Vi drog på restaurant å sen bio senare på kvällen, såg Knight and Day. Haha den va fet! Det kallar jag kvalitets helg!


Nu ere söndag å dags för en gränshandel. Jag och Lars drog å köpte en stor frys förra helgen å nu skal den fyllas med mat :P Fyfan vilken svenne man e asså.


  

Av THE WALL - 25 augusti 2010 08:37

Av THE WALL - 24 augusti 2010 19:44


Tjena! 


Helgen sprang iväg, vad är det idag? Tisdag... Shit, jag märket att många bollar i luften är inte så svårt i sig, men å få tiden att räcka till är problemet :P Jobbet blir bara mer å mer spännande för varje dag som går. Jag signerade en ny kund idag och det skal bli både kul och spännande att se hur samarbetet utvecklar sig.


Status i Vika Mansion är lungt från och med nu, vi fick en vräkning på mail från husvärden! Vi hade stökat för mkt var det snack om. Jag kontaktade honom och fixade problemet men det betyder att det inte blir några fler vrålande fester framöver. Vi kan ju vänta nån helg i alla fall.


Sova...

Av THE WALL - 20 augusti 2010 09:05

Jävligt ballt PR stunt av den Ryska reklambyrån GOOD!


   Jag skulle inte åka runt i den här!

   Skulle du åka runt i den här?

   Eller den här..

 Kreativ reklambyrå i Ryssland.. Definitivt, Good job GOOD!  

Av THE WALL - 19 augusti 2010 18:58


Ahha då vare fredag imorgon igen. Wohoo! Jag fattar inte var tiden och dagarna tar vägen. Jag minns i söndags kväll, hur jag tänkte "Men fyy, skal man jobba en hel vecka till nu?" 

Varje morgon är det lika jävligt att gå upp ur sängen. Men man glider upp, kryper in i duschen, slacktar en tallrik gröt och sen är man ready for war! Like always, another day another dollar..


En annan anledning till att tiden rinner iväg är att jag har det fett kul på jobbet. Jag kommer dit tidigt och går sent. Jag ser fram emot att komma till jobbet, glida upp på kontoret, kolla mailen, uppdatera profiler i sosiala medier, kontakta kunder, booka möten med intressanta företag men bästa av allt, förmedla det glada budskapet och sälja en tjänst som jag till 100% kan stå bakom och vet genererar pengar för kunden idag, skreddarsys för imorgon och utvecklas för framtiden.

 

Idag var en fantastisk dag! Och imorgon ere Friidag!

Av THE WALL - 14 augusti 2010 19:03


Jag har legat i feber sen i torsdags och hela kroppen värker. Jag får panik av å bara ligga i sängen å titta i taket, jag vill göra något! Men jag antar att jag får dricka mitt citronvatten, äta min tomatsoppa och knapra paracett tills jag e frisk..

Jag låg på soffan tidigare idag å titta på lite slask tv "all skit som går mellan 09-18" Det måste ändå vara det värsta med å va sjuk. Att tvingas se på: våra värsta år, the days of our life, tv-shop (en massa hunkar och vältränade donnor som lovar att du kan se ut som dom om du köper "detta". Inte nog med det! Beställer du nu... skickar vi med en bil oxå!), b-filmer och annat skräp.


Jag kollade iaf på ett avsnitt med Dr. Phil. Han snacka om Facebook och Sociala medier och hur det kan användas imot dig. Dom tog upp ett case när en mamma hadde förlorat rätten till sin dotter för att advokaten hade plockat fram bilder när mamman festade. Det var en snubbe som förlorat jobbet, nån som inte fått drömjobbet osv.

Controll your info! 


Den här sidan tar upp en del skräck senarion och ger en massa goda tips om hur du skal leka riskfritt på nätet. http://bit.ly/ConrtollYourInfo


Till det roliga! Faceraped på riktigt :D

http://bit.ly/FaceRaped


Joina gruppen om du vill se fler facerapes.

http://bit.ly/FACERapedgruppen 

Av THE WALL - 11 augusti 2010 22:26

Waddap waddap!


Det är tyst i kollektivet, hmm tystare. Ähh det är tommare kanske man skal säga istället. Lars, Lasse, Larsa som även goes by the name Kanylen. En av de nya hyres gästerna, en man med mkt entusiasm, glädje och definetivt en man med talets gåva. Han härjar på och tur e väl det! Mannen som saknas är såklart Alexander vår allas Alle. Glidarn, den där clena killen du aldrig tror du skal få grepp om. Du är saknad din gris!


Kanske skal nämna att Challis fyller 24 idag oxå, Grattis! Vi käkade en fantastisk middag på Oliva tidigare ikväll. Än en gång grattis!


Jag har som nämt tänkt att jag skall börja blogga igen, så var så snäll å delta i omröstningen så får jag lite hjälp på traven. Tack för det!



Av THE WALL - 10 augusti 2010 11:57

Det första jag tänker på är gatukonst, grafitti. Inte den självupptagna, uppslukande "jag vill synas mäst" delen av konsten. Även kallat taggning och crews, men målningarna. Folk som köper burkar och valfärdar till lagliga väggar där dem står i timvis och målar. Fotar piecen och sen går sin väg. Kanske är det någon/några som hinner beundra verket innan nästa konstnär "suddar" ut det, för att få plats till sin egen piece.


Att till varje pris och bara för en liten stund få dela med sig av det man bara måste få fram. Att bidra med sin konst utan att förvänta något tillbaka i form av pengar. Vad tror du? Är det ren kärlek för konsten? Ett sätt att marknadsföra sin talang? Hoppas man på kommande uppdrag? Hoppas man som en ung Zlatan som kicka boll på gårdsplanen? Eller har man en passion som Jay E. Adams "the spark that ignited skateboarding"?


Konst utan kommersiellt syfte. Finns det? 


Till något helt annat som vid första anblick ser ut att vara ett icke-kommersiellt projekt. Något som är skapat för å ge utan en tanke på egen vinning. 

Senario:

Du har slutat jobbet, kommer innanför dörren. Sätter dig i soffan och tänker: Vafan skal jag laga för mat ikväll? Kanske detta kan hjälpa dig?


http://www.whatthefuckshouldimakefordinnertonight.com

Ovido - Quiz & Flashcards