Direktlänk till inlägg 1 januari 2007

Fortsättning följer. Nollsju show us what u got.

Av THE WALL - 1 januari 2007 20:00

Joel lämnade mig på Arlanda kl 8.00, en kram och klapp på axeln. - Vi hörs snart igen eller hur? Klart vi gör broshan! Tahand om dig vi hörs om nån dag på msn! Det börjar bli en vana att säga hej då vi Arlanda. När jag lämnade Sverige för Australien var det jobbigt att säga hejdå. Klump i bröstet och tårar som man kämpade för att inte släppa ifrån sig. Men nu två och ett haft år senare är det en kram och vi hörs om ett halv år.Var hemma i Oslo runt 12.00 tiden. Packade upp väskan, dushade, bytte sängkläder och kröp ner under täcket med ett belåtet gäsp. Vaknade klockan 15.00 av att telefonen ringde. Det var Karin som ville välkomna mig till Oslo och meddela mig om kvällens upplägg. Vi skulle träffas klockan 19.00 för att äta middag på Töyen. På Töyen ligger det kollektiv som hyser de 5 personer(Baloo, Torbjörn, Bratt, Kurre och Kajsa) som stod för bjudningen. Jag har bara träffat dem ett fåtal gånger hittills. Men de är alla trevliga, sosiala personer.Kvällen blev som väntat kanon. Vi blev 12 personer som åt en tre rätters middag med pause för diverse tal. Efter middagen kom det folk i jämn ström tills att lägenheten var nästan full. Vid tolvslaget gick vi ut för att njuta av fyrverkerierna. Vi tog oss sedan tillbaka till Töyen för att fortsätta tills vi stupade. Jag vaknade på Töyen med en järnmössa på huvudet men en Mcchicken och ett par liter vatten senare mår jag som en prins. Nu skall jag ta en dusch, äta en pizza och sedan försöka sova lite innan jag skall tillbaka till jobbet imorgon efter en veckas semester.Hoppas ni hade en sista underbar natt igår. Så säger vi tack tvåtusensex och välkommen tvåtusensju!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av THE WALL - 16 juni 2011 13:30

                Cribs Norge växer och det verkar inte vara något som stoppar det. Kul att se hur det kommer mer och mer gratis tjänster som underlättar för svenskar som vill bo och jobba i Norge. Dom gör ett kanon jobb!   Tidigare...

Av THE WALL - 23 maj 2011 23:03

Du hittar fler och fler bostadsannonser på Cribs Norge. Sist jag var inne så hittade jag 85 lediga lägenheter Oslo och kollektiv Oslo. Kul att se att det växer så fort. Men det är lite synd att det inte är mer lediga rum i kollektiv, de flesta bostad...

Av THE WALL - 25 mars 2011 16:56


Cribs Norge har skrivit en deklatarions guide för svenskar som jobbar i Norge. Där kan du läsa om alla avdrag som du kan göra. Smart och enkelt!   Link till Deklarationsguiden 2011 10 % Standardfradrag Avdrag för dig som pendlar till Norg...

Av THE WALL - 14 mars 2011 16:26

På vika mansion händer det mycket! Folk har flyttat in och ut och kollektivet blomstrar. Man vet aldrig när nån ska flytta ut. Men att hitta nån som vill flytta in är inte särskillt svårt, svenskarna som vill bo i Norge är många och det kommer nya jo...

Av THE WALL - 3 mars 2011 15:45

Det är många som skriver om hur man går tillväga för att jobba i Norge. Väldigt många fokuserar på att att få folk att klicka på google annonsering för att tjäna pengar. Flera har bra och nyttig information men ska man jobba i Norge så är jobb i norg...

Ovido - Quiz & Flashcards